7 Ekim 2013 Pazartesi

Kanser+ annelik = duble sabır

Son 2 gecemiz uykusuz geçiyor.
Bizim hatun okul sezonu açılmasıyla hastalık sezonunu açmış vaziyette.
Onda olabilecek nezle- grip gibi hastalıklar bana duble geçeceğinde bu durum tehlike arz ediyor.

Şöyle ki kemoterapide kullanılan ilaçlar tüm beyaz kan hücrelerini öldürdüğünden vücut hiçbir hastalığı kendiliğinden tedavi edemiyor. Yani nezle bile olsam düzelemiyorum.

İlaç kullanmam yasak, dahası nezle ve grip gibi bir hastalık geçirirsem kemoterapi aksıyor, çünkü kan seviyesi düşüyor.
Tabii çocuk bunu anlamıyor. Hasta olduğu halde benimle yatmak istiyor. Uyusun diye bekleyip sonra başka odaya geçiyorum, yanıma gelip ağlıyor.
Ben uyumuşsam halının üstüne yastık, battaniye atıp yerde uyuyor.
Babayla yat deyince "O horluyor, uykumu kaçırıyor" diye ağlıyor.
Baba kızıyor "Annen hasta olursa seni asarım keserim" diyor, çocuk ağlıyor, ben sıkılıyorum.

Bu arada Potuk'un gece sayısız kaşınmaları, yalanmaları, gezinmeleri de uykumun içine ediyor....

Sabah okula göndermedim, doktora götürüp ilaçlarını aldım, sonra Maltepe'de oyuncakçılara bakmak istedi. Halim yok ama kıramadım, oyuncak baktı, vcd film aldı. Şimdi o film izliyor.

Bir de kafama takılan birşey var. Bana kemoterapi sonrası herceptin diye bir ilaç daha verilecekmiş, 1 yıl süre ile her 21 günde bir, aynı kemoterapi gibi serumla birlikte. Ancak bu ilacın çok ciddi yan etkileri varmış, kalıcı kalp rahatsızlığı ve akciğer hastalıkları riski gibi.
Zaten hali hazırda tiroid kanseri ve hastalığı nedeniyle günlük ömür boyu yüksek doz tiroid hormonu aldığımdan kalp ritmim bozuk, birde bu herceptini tam 1 yıl kullanıp gel de beni kalp hastası yap demek istemiyorum. Eşim doktor - başka branş- arkadaşlarına sorduruyor ama kafam karma karışık ve canım çokkkkkkkk sıkkın! İki ucu boklu değnek diye buna deniyor sanırım ve tabii herrrrr olumsuzluk gibi o da gelip beni buluyor!!!








4 yorum:

Unknown dedi ki...

geçecek hepsi su gibi akıp geçecek sana zor geçmesin de... dualarımdasın Ayşenim...

İdil'li Hayat dedi ki...

Maalesef ÇOK ZORRRR geçiyor Funda'm be!

NzlGl dedi ki...

Ayşenciğim
zor günler bunlar. Ama biliyorsun ki her zor gün mutlaka geçer. Bunun için biraz sabretmek gerekir.
Allah sabrını arttırsın. Güzel günlere biran önce ulaştırsın seni....
Sevgilerimel

İdil'li Hayat dedi ki...

Çok teşekkürler NzlGl, amin.