19 Ocak 2016 Salı

Kan verin

En son kontrolde kanım hiç olmadığı kadar düşük çıkınca doktorum 2 ünite kan verilmesini söyledi.

Normalde benim kanım 0 rh + gibi kolay bulunan bir gruptan olduğundan genelde sorun yaşamam. Hastanenin kan bankasından kan istenir, benim kanım alınır ve iki kan cross denen bir işlemden geçip ısıtılır ve bana verilir. Annem, ablam ve abim A rh +, rahmetli babam ve ben 0 rh +, Derviş'im ve kuzumda 0 rh +.

Pazartesi hastaneye gittik, kan isteği yapıldı. Hastanenin buzdolabı bozuk olduğundan ellerinde kan olmadığını söylediler. Kızılay Kan Merkezi'ne bağış yapıp karşılığında kan alabileceğimiz söylendi. Cuma gününe kadar o kanı alamadık.

İşin aslı Doğu'daki asker ve polislere kan gittiğinden ve hatta Suriyeli mültecilere kan gönderildiğinden memlekette kan kalmamış. Eskiden herhangi bir gruptan kan verip, sonra istediğin gruptan kanalabiliyorduk. Şimdi hangi kan grubu lazımsa o kan grubundan bağış yapılması gerekiyormuş. Ayrıca Kızılay Kan Merkezi istekleri günlük alıyormuş, eğer o gün kan alınmadıysa ertesi gün tekrar istek yapmak gerekiyormuş.

Derviş yoğun telefon trafiği ile tamamen şans eseri Anadolu yakasında olan görümcemin eşiyle buluşup Kan Merkezine gittiler. Dervişin lökositleri fazla çıkınca kan vermesi iptal oldu. Yine tamamen şans eseri arkadaşlarıyla Bağdat Caddesinde buluşan görümcemin oğlu taksiyle gelip kan verdiler. Allah razı olsun.

Peki dedim acil bir durum oldu, ki bizimkilerde kanser hastalığı, nezle grip değil, o zaman ne olacak?
Acil durumların kodu ayrıymış ve bu durumlar için hastanelerde kan stoğu varmış.

Aklıma eskiden radyodan sık sık yapılan kan anonsları geldi. Hep duyup önem vermediğimiz bir şey gün gelip başımıza geliyor, arattırıyor.

O yüzden lütfen ama lütfen verebiliyorsanız - sarılık geçirmemiş, kanser geçirmemiş, son 1 ayda antibiyotik kullanmamış- kan verin ve hayat kurtarmanın mutluluğunu yaşayın.

5 yorum:

benvemustakbeloglum dedi ki...

Ayşencim,
Biliyorsun benim kan gurubumda 0 pozitif. Akılnda bulunsun bir daha ihtiyaç duyarsan gelip seve seve kan veririm canım.

İdil'li Hayat dedi ki...

Çok sağol canım, 2 tatlişi benim yerime öpp öppp

Unknown dedi ki...

Size nasil ulasabilirim

Unknown dedi ki...

Facebook sayfaniz var mi?

İdil'li Hayat dedi ki...

Oznur, mail adresimi yazdım sana. Facebook'u aktif kullanmıyorum.