24 Ağustos 2017 Perşembe

18.yıl ve 49. yaş

18. yıllık evlilik.... Kulağa uzun geliyor, 18 yıl çabuk mu geçti? Evet, çok sıkıntılar , sağlık problemleri, çoook yorucu tüp bebek tedavileri , oydu buydu derken bugünden yarına 18 yıl geçti.
Bu sürede çok yorulduk , çok yıprandık ama birbirimizin elini hiç bırakmadık. Derviş her zaman beni yola soktu, yıkılırsam kollarımdan tutup kaldırdı. Gerektiği kadar konuştu, gerektiği kadar sustu. Bu sürede hep ortada buluştuk ve anlaştık. Kemoterapi seansları sırasında hemşirelerden biri "Ayşen Hanım, dışardan çok buyurgan görünüyorsunuz, Semih bey'e soralım, öyle mi Ayşen hanım?" dedi.
Derviş "Yooo, hiç öyle değildir, tam yol adamıdır" diye cevapladı. Hemşire "Nasıl yani?" diye sordu. " Bir şeyi tutturmaz, her yola gelir" dedi ve beni pek mutlu etti.

Bu seneki 18.evlilik yıl dönümüzü  ve benim 49.yaş günümü marinada kutladık, şansımıza hava serindi, yağmur yoktu, İdoş'ta bizi rahatsız etmeyince güzeel bir akşam geçirdik. İdoş'un bize rahatsızlık vermesini açayım da yanlış anlaşılmasın. Hanımdudu bir ön ergen olduğundan her şeye muhalif, her şeyde son lafı söyleme peşinde, "Hayır" onun lügatından kalktığından ille kuralları delmek peşinde. Dolayısıyla sinir harpleri için çok yatkın.

Neyse, bu gidişimizde peruk takmamı  istedi ama takamadım ama bastonsuz gittim ve normal yürüdüm, mutlu oldu. Evde de pasta kestik. Marinada balkonun aralığına gelen kedi bizi çok güldürdü, iki patisi ile balkon demirine tutunup miyavladı durdu. Aralarda o kadar çok yemek veren oldu ki buna rağmen gözü doymadı.


İşte fotoğraflar











 Umarım seneye tamamen kanserden kurtulmuş, saçım çıkmış ve güzel kesilmiş olur....













3 yorum:

Adsız dedi ki...

yeni yaşın sana her dileğini gerçekleştirme imkanı versin.
Ayşen bir ara mastektomi geçirenler için fleple yapılan revizyonlar
hakkında objektif değerlendirmelerini yazarsan bilgileniriz
sevgiler Mualla

aysencifci dedi ki...

Uzun bir yorum yazdım, hata verdi. Bu işlemi ben 1 memeli iken Çapa'da onkolojik cerraha yaptırmak istedim. Doktor bana 2 aşamalı bir işlemle karından veya sırttan alınan doku ilk ameliyatta damarlar yeniden bağlanacak, 2 hft sonra 2.ameliyatla flep sistemi ile doku alınıp bundan meme yapılacaktı. İlk ameliyat 2 saate yakın sürdü. 1 gün kaldım hastanede. 15 gün sonra 2.ameliyat sırasında kullanacağı karın dokusunda desmoid tümor bulununca dokuyu geri karın dokusunu yerine dikmiş. 5 saat de bu ameliyat oldu. Dervişin deyimi ile " ne kestin koç ne yedin hiç" karın bölgem sanki Jaws ısırıp atmış gibi 60 küsur dikiş ki bu dikişler bölge sebebiyle normal dikiş değil, zımba gibi dikildi. Dolayısıyla oturup kalkmak vs çok zor oldu. O kadar sıkıntı çektim ki bir daha hiç niyetlenmedim. 2-3 ay evvel ablam kendisi bu işlemle bir memeyi yaptırdı. 8.5 saat sürdü ameliyat. İlk gün uzun bir ameliyat olduğu için pıhtı yapmasın diye varis çorabı giydi. 1 hafta hastanedeydi. 2 ay korse taktı. Sıkıntı oldu tabii ama 2 ay sonra gayet güzel 2 memesi oldu. O da Okmeydanında oldu. Sonuç güzel olunca bende niyetlendim. Bakalım. Sevgiler,

Adsız dedi ki...


Cevap için teşekkürler Ayşen,

Hadi inşallah beraber yaptıralım
sevgiler Mualla