16 Mayıs 2013 Perşembe

Anneanne ilk cezasını aldı!

Ahh, ahhh! Kadın 80 yaşında ilk cezasını aldı ya, daha ben ne diyeyim?
Bizim meşhur balkon apartmanın dış cephe giydirmesi olduğundan yaz açılışını yapamadı. Dolayısıyla balkon çiçekleri odalara dağıtıldı. İdil'in odasına da çok sevdiği pembe ve beyaz renkli 2 Bodrum Papatyası düştü. Tabii benim mikrop kızım bunları öyle bir sulamış ki , çürüdüler! Ancak birinin yanından 4 tane yeni çiçek çıkınca atmadım, kendine gelmesini bekledim.
Anneler günü'nde de yengecim anneme çiçek alınca bende bu çiçeğin saksısı balkondaki saksılara uysun diye pazardan saksı aldım ve saksı çiçeğe azıcık ama azıcık büyük geldi. Biz dün okulların dönüştürülmesini protesto için İdoş'la Kartal Meydanı'nda hönkürürken Anneanne balkona çıkmış. İdoş'un çiçeğini söküp o saksıya yengemin çiçeğini dikmiş. Biz yorgun argın eve döndüğümüzde bize yaptıklarını anlattı. Vay sen misin anlatan! İdoş nasıl ağlıyor!
"Nasıl benim çiçeğimi atarsın?" diye!
Annemde gülüyor
"Heee, ben ağlıyorum sen gülüyorsun! Benimdi o çiçekler! Ölmediydi! Neden attın!"
Ben de gazı veriyorum.
"Ölmemişti o çiçek! Neden attın!"
Annemde bana kızıyor
"Sus kız sende!"
"Susmam"
İdoş bu arada sinirle ağlıyor.
"Hem sen annemi üzüyorsun! Yok bu yemek pişmemiş, yok bu çok ısınış, yok bu olmamış diyorsun!"
Annem hala gülüyor
"Bak nasıl anasını koruyor! Senin sırtın yere gelmez kızım!"
O hırsla ablamı arayıyor ve teyzesine anneanneyi şikayet ediyor.
Ablam gülerek
"Teyzecim ben yarın gelince anneanneyi 1 saat tek ayak üstünde durduracağım ceza olarak!"
"Teyzecim anneanneme yarın öğlen yemek vermeyelim"
"Olmaz teyzecim o zaman hastalanır"
İdoş anneannenin en sevdiği şeyleri düşünür ve sevinçle
"O zaman bugün haberleri seyrettirmeyelim!"
Bende onay verince İdoş sevinçle anneannenin haber dinleme saatinde çocuk kanalları izliyor.
Anneanne normalde 5 dakika bile haber saati geçse beni taciz ede ede
"Aç kızım şu haberleri!" diye vız vız ederken dün hiçççç ses çıkarmadan oturuyor!
"Ne oldu anne? Haberler demiyorsun?" deyince
"Eh, ne yapayım? Ceza aldım ya!" dedi!
Allah'ım hangisine güleyim? Ceza verene mi yoksa cezaya uyana mı?

5 yorum:

Unknown dedi ki...

bir alem sizin ev :)
çok yaşayın siz :)

Begonvilli Ev dedi ki...

Ne tatlılar:))

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Tatlı bir tebessüm ile okudum anneanne torun ilişkisini.Daha nice güzel anılarınız olur inşallah.

İdil'li Hayat dedi ki...

Ah Funda'm, her ev alem aslında. Hep beraber çok yaşayalım.
Begonvilli ev, çok teşekkürler.
Yaşam izi çok sağolun güzel dilekleriniz için.

nurtenbegendi.blogspot.com dedi ki...

Çok alemsiniz. Ben neden daha önce bu bloğu görmemişim ki? Bak kendime eshef ettim şimdi.