17 Mart 2013 Pazar

Son okuduklarım

Hep diyorum ya, ben yazar adamıyım. Bir yazarı beğendiysem tüm kitaplarını ayıla bayıla okurum. Nadiren şaşar bu kanaatim.
Üniversitede tanıştığım Necip Mahfuz'da favori yazarlarımdan.
Kahire üçlemesini daha evvel okumuştum ve çok ama çok beğenmiştim. Bir ailenin 2 neslinin hikayesini anlatıyordu.
Bu seferkiler de Nobel aldığı Midak Sokağı ve yayınlandığı dönem yasaklanan Cebellavi Sokağı'nın Çocukları .

Midak Sokağı adı üstünde bu sokakta yaşayan insanları anlatıyor. Su gibi okunuyor, hayal kırıklıkları, aşklar, zengin olma sevdası peşinde hayatlar, ümitsiz hayatlar.. Çok güzel bir kitaptı.
Cebellavi Sokağı'nın çocukları ise günümüzde "neden yasaklandı" sorusunu sordursa da her devirde yaşanan soygun, halkların ezilmesi, birinin çıkıp adaleti sağlaması için yaptıkları, onun ölümünden sonra herşeyin eski sömürge düzenine geri dönmesi. Aynı sokakta yer alan 3 kuşakta da aynı şeyler yaşanır. Ders alınacak bir kitap.
Ve Amin Maalouf
Lübnan iç savaşı sırasında ülkesinden ayrılıp Paris'e kaçan bir Lübnanlı seneler sonra ölüm döşeğinde kendisini arayan arkadaşı için döner. Arkadaşı iç savaş sırasında ülkeyi terk etmemiş ve savaş şartlarında kahramanın tasvip etmediği şeyler yapmıştır. Arkadaşına yaşarken yetişemez ama dul eşinin isteği üzerine ölen arkadaşlarını anmak için ülkeden kaçan birkaç arkadaşını tekrar Lübnan'a çağırır. MÜKEMMEL bir kitap. Alın okuyun işte.

Asiya Cebbar "Baba evinde bana yer yok"
Biraz ağır gitti ama ehh. Cezayirli yazarın otobiyografik romanı. Kardeşim bir kavga sahnesi var daha doğrusu sevdiği kişi ona kızıyor ve o da ilk kez bir erkeğe karşı çıkıyor o da tek bir şey söylüyor, bu 5 sayfada anlatılır mı? Öldüm sıkıntıdan..
 
Julia Quinn "Öpüşünde Saklı". Bunun yerine beyaz dizi okusan da olur. Ama akıcı mı akıcı yani okutuyor kendini, serisi varmış bu kadının ama seriyi okurmuyum? Okumam. Siz en son neler okudunuz? Neleri tavsiye edersiniz?

Hiç yorum yok: